Wideofilmowanie - Kamerzysta weselny - Kamerzysta ślubny - Filmowanie wesel
Wideofilmowanie wesel
Maj 19, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – pierwsze kroki
Czerwiec 5, 2017

Pierwsze wrażenie jest czymś o co dbamy we wielu dziedzinach życia. Marzymy o zrobieniu dobrego wrażenia w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, na damie, kiedy idziemy na dyskotekę, czy negocjując w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w ogromnej mierze bazuje także home staging – czyli zespół wszystkich działań, zmierzających do wywołania dobrego wrażenia na szukającym domu, apartamentu, czy innej nieruchomości. Ci, którzy zdecydowali się na zakup nieruchomości, zazwyczaj zasugerują się właśnie pierwszym wrażeniem, dlatego należy podjąć wszelkie działania, by nasz lokal wyglądał wspaniale. Nie wszystko będziemy w stanie przygotować sami, więc warto omówić problem z profesjonalistami od home stagingu. Po kolei jednak – zacznijmy od naszkicowania zarysu historycznego home stagingu.

45 lat temu….

Zapraszamy na krótką wycieczkę do Stanów Zjednoczonych. To właśnie tam swoją działalność prowadziła Barbara Schwarz, właścicielka spółki, zajmującej się projektowaniem wnętrz. Teraz już to wiemy – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem w kierunku koronnej specjalizacji Barbary Schwarz. Już jako wprawna agentka nieruchomości, Schwarz regularnie poszukiwała narzędzi, przynoszących wzrost popularności oferowanych przez siebie nieruchomości wśród Klientów. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby drobiazgowo przygotować wnętrze pewnej nieruchomości. Kazała wykonać wszelkie należyte prace remontowe, posprzątać cały obszar i udekorować go w taki sposób, żeby Klient mógł się nią zachwycić. Efekt? Nieruchomość została sprzedana o wiele prędzej, niż ktokolwiek mógłby zakładać. Z czego to wynikało? Schwarz zaobserwowała, że przy rozjaśnieniu oraz wizualnym powiększeniu mieszkania – pierwsze wrażenie potencjalnego klienta jest znacznie lepsze niż wcześniej. Przez lata, Barbara Schwarz budziła uznanie ekspertów od mieszkań w USA, a branża zwana home stagingiem weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie z liczbami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu ponad milion osób, a z pewnością jest autorką szanowanych tekstów na ten temat.

Wielka Brytania i nareszcie… Polska!

Przez lata home staging docierał do nowych kręgów w Stanach Zjednoczonych i zagościł również w Wielkiej Brytanii, gdzie w większości przypadków Brytyjczycy nazywają go property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo otworzyło się zdecydowanie na home staging, dzięki widowisku „House Doctor”, kojarzonego z osobą Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy również dowiedzieli się, iż mogą mnóstwo zarobić gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po odpowiednim zadbaniu o nieruchomość.

Do Polski home staging trafił na dobre już w XXI wieku. Wszystko przez to, iż Polacy poszukiwali na rynku pracy nowych możliwości i w efekcie powstał nowatorski, wolny zawód – homestager. Szczególnie od 2009 roku, obserwujemy zwiększony popyt na usługi home stagingu na rynku mieszkań.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging ewoluował w zasadzie z dnia na dzień, z powodu zmian w preferencjach ludzi, którzy znaleźli się na rynku domów. Barbara Schwarz stworzyła precyzyjny szablon, lecz korzystający z niego musieli być przygotowanymi na wyzwania ewoluującej mody.

Kiedy weźmiemy pod uwagę dzisiejsze czasy, home staging to nie są jedynie prace poprawiające urodę nieruchomości. Home staging bowiem to najzwyczajniej w świecie wcielenie w życie idei marketingu, który opiera się – posiłkując się definicją zaproponowaną przez Philipa Kotlera, uznanego marketingowego specjalisty – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Pole do popisu mają tutaj specjaliści od wizerunku, którzy mogą dla nas wykreować i opublikować ofertę, która zwróci uwagę potencjalnego kupca. Już w czasach przedstawiania świeżej techniki przez Barbarę Schwarz było wiadomo, iż psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest kluczowa w procesie home stagingu, a oferta wzbudzająca uwagę jest istotnym elementem, który tylko i aż może przekonać potencjalnego nabywcę do przejrzenia nieruchomości. W dobie obowiązującego w wielu kręgach dostępu do internetu oraz codziennego szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem stron tematycznych, jak i gustów korzystających z Facebooka. Należy pamiętać, że stworzenie odpowiednich zdjęć należy zaplanować już po precyzyjnym przygotowaniu mieszkania. Co się na takie przysposabianie składa?

Usprawnienie modelu Schwarz

Najważniejsze koncepcje Barbary Schwarz mówiły nam, że wiele zyskamy, zwiększając optycznie pomieszczenia i rozjaśniając je. Trzeba zwrócić uwagę na każdy szczegół – w tym na położenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i utrudniać wpadanie światła słonecznego. Zaskakujące jest, jak dużo osób zapomina o odruchowych działaniach, takich jak posprzątanie walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz wywietrzenia pomieszczeń. Czynnikiem, który prawdopodobnie przekreśli nasz trud może być brzydki zapach w mieszkaniu – na pewno odstraszy on Klienta.

Jeśli pragniemy upewnić się, że proces home stagingu przyniesie odpowiednie efekty – lepiej sięgnąć po fachowców z agencji nieruchomości, którzy postarają się, aby nasza posiadłość wypadła właściwie.

Więcej przeczytasz na naszej stronie internetowej – mieszkania.torun.pl

Strona używa cookies
Ok