Paintball laserowy a paintball klasyczny
Paintball laserowy – poczuj się jak w grze FPS
Grudzień 15, 2017
Pływanie niemowląt i inne aktywności w wodzie
Pływanie niemowląt, aqua fitness i wiele więcej – możliwości jest bez liku
Styczeń 16, 2018

Obecne czasy to naturalny proces rozprzestrzeniania się kultury konsumpcjonizmu. Ludzie robią zakupy, cały czas szukają kolejnych rozwiązań i chcą mieć więcej i więcej. Niewiele wskazuje na to, żeby ta tendencja się odwróciła. Zakupywanie wytwornych produktów to także, ale bierzemy pod uwagę też środki czystości, wyżywienie – w skrócie – to, co jest nam niezbędne do funkcjonowania. Lwia część ludzi sprowadza swoje życie do ciągłego zabiegania i dzięki temu, nie zostaje nam zbyt wiele czasu na chodzenie po sklepach. Receptą może stać się sklep internetowy – generujący dochody po ewentualnym sukcesie.

Sklep internetowy – czemu się opłaca i jak go stworzyć?

Każdy z nas łatwy wyliczy wiele takich osób, nie mających w ogóle wolnego czasu. Robią zakupy w hipermarkecie co 14 dni, by przyoszczędzić sobie notorycznego chodzenia po kluczowe produkty. W dzisiejszych dniach część sklepów poszła zdecydowanie naprzód i oferują takim osobom dostarczenie asortymentu pod drzwi.

Przeanalizowana już płaszczyzna dotyczy zwłaszcza ludzi zalatanych, przebywających miesiącami w biurze. Nie wyglądają na zachwyconych, kiedy powinni zrobić chociażby świąteczne zakupy. Tacy ludzie skwapliwie czerpią garściami z korzyści jakie daje e-sklep oraz hurtowo nabywają niespodzianki dla rodziny. Tak więc – to oni będą naszą grupą odbiorców, i co widać w analizie – bardzo szeroką.

Znamy już kluczowy cel założenia sklepu online, a więc trzeba namyślić się jak nasz sklep ma wyglądać. Nie możemy porywać się z motyką na słońce. Jeśli sklep internetowy ma nam dać duże zyski, wówczas startujemy od tzw. analizy SWOT. Ocena mocnych oraz słabych stron, widoków i niebezpieczeństw to totalna podstawa. Obejmuje to kwestię tak Waszego nowo powstałego sklepu, jak i konkurencji. Należy zbadać jakie liczby osiągają, w czym możemy się na jej tle wyróżnić.

Następnym etapem jest wybranie grupy , do której chcemy trafić. Nie ma tutaj reguły. Założony przez Was sklep online może być dostosowany do Nabywcy uniwersalnego, który znajdzie coś dla siebie wśród dużej ilości typów produktów, lecz również np. przekonywać do siebie głównie kobiety, ze względu na przewagę kosmetyków. W tym przypadku najważniejszy jest Twój plan biznesowy. Uczciwie sprawdźcie, czy dotarcie do Klientów z całej Polski lub za granicę jest możliwe z dostępnym budżetem. Być może trzeba będzie zawęzić działalność do jednego miasta lub województwa.

Trzeba mieć świadomość, że założenie sklepu internetowego jest ściśle powiązane z działalnością gospodarczą. Konieczne będzie podjęcie któregoś z tych działań:

  • W przypadku gdy dopiero otwierasz własną firmę, obligatoryjnie winniśmy zarejestrować działalność gospodarczą – zrobić wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym albo do Ewidencji Działalności Gospodarczej, pozyskać REGON w Urzędzie Statystycznym, dopełnić formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Gdy otworzyłeś firmę wcześniej, musisz tylko dokonać zmiany w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), dodając tamże zapis o handlu w Internecie.

Bardzo ważna składowa dotyczy produktów. Kiedy już namyślimy się czy zaoferujemy coś branżowego, z wąskiej działki, czy też produkty powszechne, wyrabiane na ogromną skalę, możemy się skupić na sumiennym dobraniu kolportera. Solidność, terminowość i bycie godnym zaufania, to powinna być lista walorów, na jaką należy zwrócić uwagę. Wiadomo, że czynnikiem kluczowym jest również uzyskana jakość w stosunku do wygenerowanych kosztów. Taniej nie oznacza zawsze lepiej i odwrotnie. Masz już dostawcę? Teraz powinniśmy zadbać o informacje dotyczące oferowanych przedmiotów. Co możemy dzięki temu zyskać?

Zanurzamy się właśnie w kwestię pozycjonowania. Nie możemy się oprzeć tylko na opisach producentów. Jeśli pragniemy w niedługim czasie zwrotów inwestycji, to w takiej sytuacji powinniśmy postawić na jedyne w swoim rodzaju opisy produktów – przejrzyste dla Klientów, lecz też zoptymalizowane pod SEO, by dobrze nam znana wyszukiwarka Google wystawiła nam wysoką ocenę jakości. Jeśli powielimy treść z innej strony – nasza wyrocznia oceni nas negatywnie i nie osiągniemy czołowej lokaty w wynikach wyszukiwania. Takie opisy damy radę przygotować na własną rękę, ale wyższą jakość mogą nam zapewnić fachowcy z dziedziny SEO.

Sprawy związane z produktami już za nami – czas na wprowadzenie określonych form płatności. Do popularnych możemy zaliczyć:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Bez dwóch zdań powinniśmy także dać Odbiorcom możliwość płatności za pobraniem oraz z góry. Istotnym jest, żeby formy płatności były właściwie zabezpieczone– np. przy pomocy szyfrowania SSL. Bezpieczeństwo transakcji z pewnością wpłynie pozytywnie na zaufanie Odbiorców.

Sklep internetowy – kwestie techniczne

Wizja jest, poznaliśmy mocne i słabe strony konkurencji, mamy już biznes plan i odpowiednio spreparowane pod sprzedaż towary? Czas na krótkie omówienie kwestii technicznych.

Wybór oprogramowania pod nasz sklep to coś, co może przesądzić o powodzeniu naszych starań. Jeśli chcecie mieć pewność, że wybierzecie właściwe – zapytajcie biegłego w tej dziedzinie. Niekiedy wystarczy choćby bezpłatny software, ale gdy realizujemy bardzo ambitny projekt lepiej przeznaczyć środki na full serwis, a nawet na indywidualne oprogramowanie.

Domena może być dawana w pakiecie z oprogramowaniem, ale też nie zawsze. Jeśli tak nie będzie – to wtedy będzie trzeba takową zakupić. Powinna być prosta, rzucająca się w oczy i łatwa do zapamiętania przez Klienta, aby mógł ją bez kłopotu przywołać w rozmowie z przyjacielem .

W kwestii hostingu szczególnie skupiamy się na rozmiarze i limitach związanych z transferem – naszym zadaniem będzie dostosowanie hostingu do potrzeb naszego sklepu. Nie korzystajmy tutaj darmowych hostingów – niosą za sobą one zdecydowanie za dużo barier, co utrudni nam pracę.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/

Strona używa cookies
Ok