Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – jak powstał i co zmienia?
Maj 29, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – znajdź Odbiorcę z Twojego miasta
Wrzesień 9, 2017

Zapewne wielu z was już zauważyło, że środowisko internetu otwiera przed nami wiele opcji w temacie promocji. Nie jest to żaden przełom, ale w opisywanym temacie będzie idealnie pasował. Marketing internetowy to w dzisiejszych czasach pozycja obowiązkowa dla zainteresowanych wypromowaniem swojej firmy w internecie. W tym wpisie omówimy co to takiego marketing internetowy i jakie możliwości ze sobą niesie.

Żeby móc spokojnie wejść w problematykę związaną z marketingiem w sieci, powiedzmy sobie najpierw na czym polega sam marketing. Sporo czytelników stosuje ten termin zamiennie z promowaniem poszczególnego produktu, ale w praktyce jest to termin dużo szerszy. Proces marketingowy jest to wielowarstwowa strategia, która ma nieść za sobą profity w postaci dotarcia z naszym produktem do możliwie najliczniejszej grupy Nabywców. Żeby wcielić plany w życie, powinniśmy zadbać o wiele składników, do których należą właściwa komunikacja z rynkiem, odpowiednie narzędzia do promowania, sprecyzowanie grupy docelowej oraz ustalenie możliwości budżetowych. W czasie wdrażania procesu, obligatoryjna będzie cykliczna analiza zmian na rynku i reagowanie na potrzeby Konsumentów.

Marketing on-line – pierwsze kroki

Już jakiś czas temu rozwój technologii sprawił,że powstała specyficzna dziedzina marketingu – marketing on-line, nazywany również e-marketingiem. Czemu jest tak ważny? Inwestorzy i właściciele spółek otwierają się na działania w sieci, aby skorzystać z plusów internetu i przekonać do siebie kolejnych Klientów. E-marketing to połączenie wszystkich kroków, które znamy z pospolitej formy marketingu, ale do ich urzeczywistnienia będziemy używać sieci on-line. Jeżeli nasze metody będą właściwe, to wtedy pozycja naszej korporacji w sieci stanowczo ulegnie poprawie, a nasz podstawowy cel – promocja oraz budowanie świadomości marki, połączone z jej pozytywnym odbiorem zostanie wypełniony. Podstawowym narzędziem, którego będziemy używać w marketingu internetowym jest witryna www naszej spółki. Z najbardziej charakterystycznych różnic pomiędzy tradycyjnym marketingiem, a e-marketingiem wyróżniamy przede wszystkim rolę Odbiorcy. Nie będzie ona w tym przypadku bierna, przeciwnie, prowadzi on z nami nieustanny dialog, poprzez m.in. przedstawianie opinii na temat naszych operacji oraz oddziaływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do najważniejszych operacji, z którymi zmierzymy się przy temacie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron internetowych
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– działania w mediach społecznościowych
– blogosfera
– emailing

Omawialiśmy już dość wyczerpująco pozycjonowanie stron www, tymczasem niżej skupimy się na dwóch rodzajach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam zapewnić dużo profitów.

Content marketing – postaw na jakość

Ta dyscyplina marketingu internetowego może być bardzo opłacalna, jeśli naszym celem ma być zwerbowanie kolejnych Konsumentów, ale po pierwsze –  zbudowanie z nimi długotrwałych i opartych na lojalności więzi. Jak to osiągnąć?

Content marketing opiera się zwłaszcza na rozpowszechnianiu w sieci internetowej treści o możliwie jak najlepszej jakości. Nie chodzi tutaj w dużej mierze o jednotorowy przekaz reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Nabywcy, który zapragnie pozostać z naszą spółką na zawsze. Jak zapewne wiecie sporo zależy także od naszej grupy docelowej. Treść musi być dopasowana do jej upodobań, praktyk i co ponadto istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing możemy „podać” w różnych formach, np.:

– artykuły branżowe,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma oczywiście znaczenie, lecz zdecydowanie większą wagę winniśmy przykładać do jakości wydawanych przez nas treści. Kiedy Google zakwalifikuje je jako wartościowe, to wówczas to nasze szanse na bycie na lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dopilnujmy, aby treści były autorskie i nieszablonowe. Jak możemy wywnioskować z fragmentu tekstu o content marketingu – kluczowa dla nas jest wartość merytoryczna.

Influencer marketing – o co w nim chodzi?

Ta odmiana marketingu internetowego zyskuje w ostatnich kilku latach ogromną popularność. Czemu tak się dzieje? Influencer – czyli osoba, która jest ekspertem w konkretnej branży, lub też jest rozpoznawalna ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub znanego profilu w mediach społecznościowych, jest w stanie znacząco oddziaływać na ewentualnych Konsumentów. W wyborze influencera powinniśmy się kierować dziedziną, w jakiej działamy. Gdy chcemy propagować sklep z odzieżą, wtedy świetnym wyjściem stanie się zatrudnienie influencera, który prowadzi bloga na temat mody.

W znalezieniu stosownego influencera mogą pomóc nam fora, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Trzeba pamiętać o tym, żeby przed zatrudnieniem influencera do propagowania Twojej spółki, klarownie nakreślić cele i rozważyć jaki budżet możesz na przeznaczyć na influencera. Angaż influencera musi być elementem większej strategii, która pomoże nam przekonać Klientów.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak wskazuje ten artykuł, marketing internetowy to wyjątkowo obszerna kwestia. Bardzo dużo korzyści, ale też mnóstwo pracy do zrobienia, jeśli nasza kampania ma dać plony. Nasze działania winny być sumiennie uporządkowane, a potem przez cały czas musimy odpowiadać na zmieniające się trendy.

Więcej informacji o marketingu internetowym – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Strona używa cookies
Ok