Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – pierwsze kroki
Czerwiec 5, 2017
Pianka PUR – wszystko o poliuretanach
Październik 20, 2017

Od dłuższego czasu przekonujemy się, że bez właściwego wypromowania witryny internetowej, perspektywy na powodzenie naszej firmy są relatywnie niewielkie. Na szczęście, dzięki nieustającemu rozwojowi, Google wymyśliło zaawansowany system, który pozwala nam na dotarcie do Odbiorców z sąsiedztwa. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis samochodowy, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało wyhaczone przez Konsumentów z Twojej okolicy, potrzebne jest właściwe umiejscowienie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wpływa na nie wiele elementów, którymi zajmiemy się w poniższym tekście.

Pozycjonowanie lokalne – czym jest?

Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie lokalne to promowanie danej witryny w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że głównym celem będą wyszukujący z określonego grona, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet wyznaczonej dzielnicy. Nierzadko jest tak, że wyszukiwarka jest w stanie samodzielnie określić, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu większe miasto. Da się to bez trudu zweryfikować, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że poszukujemy agencji nieruchomości. Jeśli wyszukujący jest w w tej chwili w Toruniu, to wtedy narzędzie wyszukujące wytypuje nam najwłaściwiej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Badania mówią prawdę – przeszło 95% Klientów szuka przede wszystkim firm i usług z ich okolicy, by móc bezproblemowo do nich dotrzeć. Należy zrobić co się da, aby odszukali właśnie naszą firmę, ponieważ ponad 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w późniejszym czasie, a ponad 80% korzystających z smartfonów i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? Wyróżniają się zdecydowanie restauracje, sklepy oraz usługi. Gdy jesteś właścicielem restauracji, obowiązkowo musisz zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jak się do niego zabrać?

Analogicznie jak w przypadku tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż szczególnie istotną kwestią będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy systematycznie dodawać teksty oraz dbać o to, żeby publikacje były możliwie jak najwyższej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy w tym momencie pochylić się nad technikami, które będą typowe dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
Stworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej omówimy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – dopilnujmy, aby wieści o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach połączonych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących korporację – pilnujmy danych, które podajemy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeśli zmieniamy adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie aktualizujemy tego, to wówczas narzędzie wyszukujące może nas potraktować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Nade wszystko istotne jest zrobienie profilu naszej firmy w Google Moja Firma. Usługa ta powstała jako narzędzie do tworzenia wizytówek przedsiębiorstw, które prowadzą działania na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej zrobić? Należyte pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, iż poszukujący, korzystający z lokalnych słów kluczowych zapewne natknie się na naszą wizytówkę, uwzgledniającą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo założenie wizytówki nie jest relatywnie trudne, ale już pozycjonowanie wymaga dokładności i określonej znajomości tematu.

Żeby jeszcze zwiększyć swoje szanse na pozyskanie lokalnych Klientów, posłużymy się usługą Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten element pozycjonowania lokalnego jest względnie trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać należycie sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć odpowiedni tytuł. Trzeba wejść w rolę szukającego i zastanowić się, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najprościej będzie zawrzeć w tytule nazwę firmy oraz rodzaj wykonywanych przez nas usług. Po tytule, uzupełniamy wizytówkę o obowiązujące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy regularnie je aktualizować. Kolejno generujemy dla Twojej spółki oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, głównie jako nazwa zakładu. Jeśli już mamy te elementy, pozostaje jedynie dobrać odpowiednią grafikę oraz zredagować opis działalności.

Pamiętajmy – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość i jakość będą decydować o tym, jak wysoko wylądujemy w wynikach wyszukiwania. Jeżeli zasłużymy na dużą liczbę aprobujących opinii, to wówczas łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na pozyskiwanie nowych Nabywców oraz kreowanie wyższości nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy środek, na usytuowanie się w rezultatach wyszukiwania niż tradycyjne pozycjonowanie stron. Nie wiesz od czego zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne bez wątpienia pomoże Ci zrobić pierwszy krok w temacie pozycjonowania lokalnego.

Po więcej informacji – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

Strona używa cookies
Ok