Depilacja toruń depilacja laserowa depilacja gorącym woskiem
Wybrać depilację laserową czy depilację woskiem
Marzec 24, 2017
Nogi drewniane balustrady i poręcze drewniane Tralki drewniane
Ciekawe pomysły ozdabiania mieszkań – nogi drewniane, tralki, nakładki, poręcze
Marzec 25, 2017

Pojazdy uprzywilejowane – kursy, szkolenia, kwalifikacje

Kursy dla kierowców ochrony karetek wozów strażackich Pojazdy uprzywilejowane szkolenia

Jak wygląda kurs na pojazdy uprzywilejowane?

W sporej liczbie ośrodków zajmujących się ulepszaniem techniki jazdy możemy wypatrzyć ofertę zajęć dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych. Od bardzo długiego czasu cieszą się dużą popularnością – zarówno te na sanitarki, jak również na pojazdy dla pracowników ochrony. Nic w tym dziwnego – możemy po nich natychmiast znaleźć pracę. Owe szkolenia mają w głównej mierze przygotować prowadzącego pojazd do właściwego działania w rozmaitych sytuacjach, nieraz nadzwyczaj odpowiedzialnych i specyficznych. Realizowanie manewrów na drodze, jazda w sytuacji alarmowej przez przejazdy na czerwonym świetle lub przekraczanie prędkości i nieoczekiwane zatrzymywanie pojazdu – to wyłącznie niektóre z zadań, jakie stoją przed uczestnikami. Zazwyczaj szkoleniowcom wyjątkowo zależy, ażeby kierowca opanował umiejętność manewrowania pojazdem wtedy, kiedy wydaje się, że to nierealne. Utracenie władzy w każdej chwili potrafi spowodować poważny wypadek. Adresatami kursu są kierowcy, którzy chcą podjąć zatrudnienie w obywatelskich firmach zajmujących się ochroną ludzkiego zdrowia oraz życia, pilnowaniem porządku publicznego, przekazywaniem wartości pieniężnych albo likwidowaniem pożarów.

Plan kursu skupia więc ćwiczenia przeprowadzane na rozmaitych przestrzeniach: na płytach poślizgowych lub torze szkoleniowym. Kurs podstawowy trwa 14 godzin oraz ujmuje 6 godzin warsztaty teoretyczne i 8 godzin zajęć praktycznych. Jakie tematy mają możliwość pojawić się na warsztatach? Po pierwsze z kręgu regulaminów ruchu drogowego, zagadnień pojawiania się wypadków na trasie, psychologii transportu bądź techniki jazdy w skomplikowanych warunkach. Szkolenie kończy się oczywiście egzaminem z części wykładowej i części praktycznej.

Egzamin z części akademickiej trwa 25 minut oraz obejmuje 20 pytań w postaci testu. Kierowca musi koniecznie podkreślić trafnie wyłącznie jedną odpowiedź. Dobry wynik egzaminu można otrzymać, jeśli co najmniej 16 odpowiedzi jest prawdziwych.

Egzamin z części praktycznej obejmuje zrobienie koniecznych manewrów, m in. slalomu albo hamowania na zakręcie. W przypadku kiedy kursant niedokładnie skończy dwa razy to samo zadanie, osiągnie negatywny wynik z testu.

Jakie są główne wymagania stawiane kursantom?

W pierwszej kolejności jest przedstawienie prawa jazdy wybranej kategorii. Oczywiście ktoś, kto planuje być kierowcą – konwojentem albo kierowcą pojazdu ochroniarskiego, musi koniecznie posiadać doświadczenie. Uczestnikiem szkolenia nie może być zatem osoba, jaka świeżo zdobyła prawo jazdy. Długość każdego szkolenia jest przystosowywana do kompetencji i umiejętności każdego zainteresowanego (kurs początkowy, kurs uzupełniający). Podstawowym warunkiem jest też skończenie 21 lat oraz przedstawienie ważnego potwierdzenia od lekarza medycyny pracy i od psychologa. Sprawdzą oni, czy nie ma określonych przeciwwskazań do zatrudnienia jako profesjonalnego kierowcy.

Jak stres wpływa na pracę kierowcy?

W trakcie zajęć wszyscy uczestnicy będą uzyskiwać wiedzę z zakresu psychologii przewożenia towarów. Na zajęciach zapoznają się z wątkiem stresu, który niezmiernie silnie wpływa na postępowanie za kierownicą. Jego podłożem potrafią być skrajnie nieprzyjemne sytuacje na drodze lub okoliczności życiowe przywożonych osób. Zajęcia teoretyczne mają za zadanie objaśnić uczestnikom takie kłopoty, jak: wpływ temperamentu na podejmowanie decyzji w czasie jazdy, silnego stresu, napojów alkoholowych oraz pozostałych specyfików oszałamiających na umiejętność kierowania pojazdem.

Psychologia komunikacji drogowej zawiera elementy psychologii poznawczej, psychologii osobowości, psychologii uzależnień oraz kilkudziesięciu innych gałęzi. Na kursie dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych nie będzie wymagana specjalna znajomość wszystkich problemów, bowiem jest to zadanie studiów podyplomowych. Ostatnimi czasy ta dyscyplina intensywnie się rozwija, ponieważ ogromna liczba kierowców chce posiadać określoną specjalizację, przykładowo zamierza przewozić wartości pieniężne albo schorowanych pacjentów do szpitala.

A z przeciwnej strony dużo psychologów jest zajętych badaniem osób mających prawo jazdy, jako grupy społecznej szczególnie narażonej na stres i różne inne uciążliwości. Trzeba tu przytoczyć chociażby za dużą liczbę godzin spędzonych za kółkiem, utrudnione kontakty z rodziną (u kierowców zatrudnionych w transporcie zagranicznym) czy większe procentowo narażenie na wypadki drogowe.

Podział kierowców na grupy

Pierwsza grupa kursantów – tu będą przypisane osoby, które znakomicie znają regulaminy, mają wyrobione adekwatne nawyki oraz absolutnie nie sprawiają żadnego niebezpieczeństwa w czasie prowadzenia samochodu. Trenerzy będą bazować na dwóch korzystnych stronach takich uczestników: wprawy identyfikowania niebezpieczeństwa i na chęci poprawiania swoich błędów.

Druga grupa kursantów – tu zapisani zostaną kierowcy, którzy przypadkiem stwarzają niebezpieczeństwo dla pozostałych uczestników jezdni. Chcą usunąć swoje błędy (mino, że robią ich dużo), planują uczyć się właściwego reagowania w skrajnych warunkach.

Trzecia grupa kursantów – do niej będą uczęszczali kierowcy, jacy rozmyślnie stwarzają różnorakie zagrożenia i intencjonalnie prowokują innych do zuchwałych zachowań. Równolegle planują skorygować swoje braki i wykazują się gotowością zdobywania kompetencji oraz doskonalenia swoich zdolności.

Jeżeli planujesz wiedzieć o wiele więcej, kliknij w link po prawej stronie – http://www.szkoly-jazdy.com.pl/kursy-prawo-jazdy/pojazdy-uprzywilejowane/

Strona używa cookies
Ok