Adwokat rozwody Wrocław sprawy rozwodowe Prawnik od rozwodów
Pierwsza rozprawa rozwodowa
Marzec 3, 2017
Depilacja laserowa mężczyzn skuteczne usuwanie owłosienia z ramion i pleców
Najskuteczniejsza metoda usuwania zbędnego owłosienia ramion
Marzec 6, 2017

Właściwy serwis skutera

skutery Kymco serwisowanie skuterów miejskich pielęgnacja skutera Kymco

Na co zwrócić uwagę podczas przeglądu skutera?

Spora część Nabywców, którzy planują kupno skutera, niezupełnie zdaje sobie sprawę, jakim sposobem starannie go pielęgnować. Od należytej pielęgnacji uzależniona jest albowiem – mówiąc pokrótce – jego „forma”. Będziemy mogli go używać dłużej, natomiast przejażdżka nim będzie znacznie bezpieczniejsza. Jakie czynności powinniśmy zrobić? W pierwszej kolejności: przenigdy nie nękać napędu niebezpieczną jazdą, więc z manetką do końca, bo potrafi to bardzo podwyższyć ciepłotę motoru, a w efekcie go zepsuć. Także wszelakie triki kaskaderskie musimy niestety widzieć w mieszkaniu na monitorze peceta bądź telewizora. Chodzi tu bezsprzecznie o nagłe hamowanie albo jazdę na pojedynczym kole (niejednokrotnie tylnym). Taka przejażdżka naraża nasze zdrowie, natomiast wielekroć życie, jeżeli jest związana z fenomenalną prędkością. Przykładowo skuter Kymco musimy oczyszczać ręcznie. Myjka ciśnieniowa wcale nie wystarczy, by dokładnie wyszorować wszelkie części składowe (nade wszystko te najmniejsze). Powinniśmy spędzić przy takim jednośladzie dużo więcej czasu. Przejrzeć wnikliwie po każdej wyprawie stan jednośladu, np. w badaniu jakiś spodziewanych niesprawności. Należy wypolerować wydech, sprawdzić czy w jakimś miejscu nie posiada korozji i czy hamulce są w dobrym stanie. Sugeruje się raz na tydzień ustalenie stanu żarówek i opon. Oprócz tego nie powinno się przekraczać dopuszczalnego przeładowania, czyli liczby bagażu, który mamy możliwość ze sobą wziąć.

Gdy musimy ze skuterem udać się do serwisu…

Ogół zależy od tego, czy posiadamy dwusuwowy czy czterosuwowy skuter. W przypadku skutera czterosuwowego opłata na pewno będzie odrobinę większa. W modelu skutera dwusuwowego serwis Kymco mieści w sobie: podmianę oleju w mechanizmie przekładkowym, kontrolowanie stanu zapłonu silnika, kontrolowanie działania układu hamulcowego, monitorowanie ciśnienia w kołach, zawieszenia, stanu oświetlenia, przeczyszczanie motoru i gaźnika oraz wszystkie inne ogólne procedury, jakie my indywidualnie zasugerujemy, np. uwolnienie się od określonej awarii. Jeżeli posiadamy skuter czterosuwowy serwis włącza dodatkowo wymianę oleju w silniku, przeczyszczanie filtra oleju oraz przystosowanie zaworów. Należy samemu zabezpieczać maszynę przed szkodliwymi czynnikami, np. solą na ulicy w trakcie zimy. Wtedy wcale nie powinniśmy nią kierować, bo sól jest głównym czynnikiem tworzenia się korozji na wydechu. Po zimnych miesiącach trzeba zamienić olej oraz kolejne płyny, przykładowo olej silnikowy, przekładniowy czy do łożysk.

Wybrać warsztat czy renomowany serwis?

Zwykły warsztat oraz renomowany mają prawdopodobnie tą samą liczbę walorów jak i wad. Warto tymczasem poświęcić im chwilę, by potem absolutnie nie żałować nieprawidłowej decyzji. W autoryzowanej stacji, w której dokonuje się przeglądu i naprawy motocykli, mamy możliwość liczyć na staranność i wysoką jakość wykonywanych usług. Przegląd za każdym razem jest prowadzony solidarnie z określonym rozkładem, a stwierdzeniem jego wykonania jest odhaczenie tego w książce z gwarancją. Klienci, którzy mają nowe jednoślady Kymco, muszą stawiać się za każdym razem w ustanowionym zawczasu okresie. Jeżeli jednoślad będzie miał jakąś groźną usterkę, wówczas ASO w ramach „ochrony” może przeprowadzić nieodpłatną konserwację. Dużym atutem przedstawionego serwisowania jest opcja późniejszej odsprzedaży maszyny za korzystną cenę.

Pozytywną stroną zwykłych warsztatów jest zdecydowanie stawka. Często w renomowanym warsztacie trzeba zapłacić parę razy więcej za identyczną usługę. Zatem posiadacze skuterów nierzadko decydują się na reparacje oraz konserwację akurat w owych punktach. Jesteśmy na wygranej pozycji, jeżeli mechanik ma w tym rozeznanie, np. zdobył uprzednio doświadczenie w regeneracji określonych typów takich maszyn. Można mieć styczność też ze zdaniem: „Z pewnością nie będę tego naprawiał, ponieważ się zwyczajnie na takich problemach praktycznie w ogóle nie znam”. W tej sytuacji mechanik choć jest względem nas szczery. Złą stroną będzie tu niedostatek umiejętności, jaki jest podyktowany tym, że nieupoważnione punkty nie mają najzwyczajniej w świecie dostępu do profesjonalnych przeszkoleń. Natomiast w związku z tym do aktualnych informacji, m in. o bardzo złożonej elektronice w danym modelu jednośladu. Powinniśmy wtedy telefonować do niemałej ilości serwisów, z czego znaczna część nawet nie podejmie się dopełnienia usługi. Osobne warsztaty mają opcję jednakże specjalizować się w gałęzi motorów, m in. cross i w takiej sytuacji mamy perspektywę zyskać fajną usługę za przystępną cenę.

Na zakończenie powinniśmy wiedzieć, że rękojmia od producenta niestety nie obejmuje w szeregu przeróżnych sytuacji, np. jeżeli zainstalujemy w naszym jednośladzie części od nieakceptowanego realizatora lub jeśli niestety nie będziemy wykorzystywali motoru zgodnie z celem, do jakiego go stworzono (m in. będziemy wykraczać poza akceptowalną szybkość, kierować brawurowo na pojedynczym kole). Jeśli planujesz znaleźć dużo więcej ciekawych informacji w temacie skuterów kliknij w ten link – Skuter Kymco

Strona używa cookies
Ok