Meble wypoczynkowe - projektowanie wnętrz
Meblowanie mieszkania -meble klasyczne
1 września, 2020
Chirurgia stomatologiczna Toruń - stomatologia estetyczna
Chirurgia twarzowo szczękowa – zabiegi stomatologicznej
1 września, 2020

W dzisiejszych czasach przekonujemy się, że bez skutecznego pozycjonowania witryny internetowej, widoki na powodzenie naszej firmy są stosunkowo niewielkie. Całe szczęście, że, dzięki nieustającemu rozwojowi, Google stworzyło skomplikowany system, który pozwala nam na dotarcie do lokalnych Kontrahentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis opon, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało zauważone przez Interesantów z Twojego sąsiedztwa, potrzebne jest należyte pozycjonowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znaczenie tutaj ma wiele czynników, które przeanalizujemy w tym tekście.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Najzwyczajniej w świecie, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu wybranej strony w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że głównym celem będą wyszukujący z określonego kręgu, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet jednej dzielnicy. Zazwyczaj jest tak, że wyszukiwarka może samodzielnie stwierdzić, gdzie mieści się najbliższe naszemu położeniu duże miasto. Możemy to bez problemów zweryfikować, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że poszukujemy agencji nieruchomości. Gdy osoba wyszukująca jest w w tej chwili w Toruniu, to w takiej sytuacji wyszukiwarka podpowie nam najskuteczniej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Liczby są jednoznaczne – ponad 95% Konsumentów poszukuje przede wszystkim przedsiębiorstw i usług z ich okolicy, aby mieć do nich łatwy dostęp. Musimy uczynić co się da, aby odszukali właśnie naszą firmę, ponieważ przeszło 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w przyszłości, a więcej niż 80% używających smartfonów i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy i usługi. Gdy jesteś właścicielem restauracji, bezwarunkowo powinieneś zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Podobnie jak w kwestii zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal szczególnie istotną rzeczą będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy na bieżąco dodawać treść i pilnować, aby treści były możliwie jak najlepszej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba w tym momencie pomyśleć nad technikami, które są typowe dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
– Stworzenie strony w Google Moja Firma, które szerzej opiszemy poniżej,
linki z lokalnych stron – dopilnujmy, aby informacje o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach połączonych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących firmę – dbajmy o dane, które zapisujemy w katalogach firmowych i innych stronach. Gdy ulegnie zmianie nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to w takiej sytuacji wyszukiwarka może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Niezwykle istotne będzie założenie profilu naszej firmy w Google Moja Firma. Służy ona do zakładania wizytówek spółek, które prowadzą działania na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej zrobić? Właściwe pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki spowoduje, że szukający, wpisujący lokalne słowa kluczowe ma duże szanse natrafić na naszą wizytówkę, obejmującą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo utworzenie wizytówki nie jest zbyt powikłane, ale już pozycjonowanie wymaga sumienności i odpowiedniej znajomości tematu.

Żeby dodatkowo zwielokrotnić swoje szanse na zwerbowanie lokalnych Konsumentów, wykorzystajmy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest w miarę trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać prawidłowo sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć dobry tytuł. Powinniśmy wczuć się w rolę szukającego i rozważyć, czego będzie szukał w wyszukiwarce. Najłatwiej będzie uobecnić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj świadczonych przez nas usług. Następnie, uzupełniamy wizytówkę o bieżące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – trzeba na bieżąco je aktualizować. Kolejno tworzymy dla Twojej firmy unikatowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, głównie w postaci nazwy przedsiębiorstwa. Jeśli już zadbaliśmy o te elementy, to zostaje już tylko dobrać dobrą grafikę oraz zredagować opis działalności.

Co ważne – wizytówka pozwala wyszukującym wystawiać opinie naszej firmie. Ich ilość i jakość mają wpływ na to, jak wysoko znajdziemy się w wynikach wyszukiwania. Jeżeli dostaniemy dużą liczbę pozytywnych opinii, to wtedy będzie miało to bezpośrednie przełożenie na znajdywanie nowych Klientów oraz tworzenie handicapu nad konkurencyjnymi firmami.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy sposób, na ulokowanie się w wynikach wyszukiwania niż normalne pozycjonowanie witryn. Nie jesteś pewien od czego zacząć? Agencja reklamowa specjalizująca się w pozycjonowaniu lokalnym bez wątpienia pomoże Ci postawić pierwszy krok w dziedzinie pozycjonowania lokalnego.

Po więcej informacji

Pozycjonowanie Toruń

 

Strona używa cookies
Ok