pożyczki przez internet - pożyczki online w 15 minut - pożyczka w 24h
Jak wziąć pożyczkę przez internet?
20 listopada, 2016
Biogazownie pochodnie do spalania biogazu instalacje na biogaz
Warunki budowy biogazowni
22 listopada, 2016

Parking lotniskowy

Parking lotniskowy parking przy lotnisku w Gdańsku parking Bastion przy lotnisku w Gdańsku

Jak się przygotować do podróży samolotem?

Tak naprawdę ważne są trzy kroki: zarezerwowanie parkingu przy lotnisku, przygotowanie bagażu podług szczegółowych wytycznych i odprawa. Parking powinien być położony nieopodal lotniska, abyśmy nie musieli przemierzać jeszcze nieprzewidzianej drogi z bagażami (często nadzwyczaj dużymi). Powinniśmy z wyprzedzeniem przeszukać dostępne oferty w Internecie oraz wyselekcjonować postój z najlepszym dojazdem oraz najszybszym dotarciem na lotnisko. Sporo przedsiębiorstw publikuje na swoich stronach Galerie fotografii oraz filmiki, z których mamy możliwość łatwo wywnioskować, gdzie naprawdę znajduje się parking. Trzeba obejrzeć najbliższe otoczenie, zapoznać się z mapami dojazdu i cenami. Jeśli chodzi o ładunek, to pozostaje zapoznać się z konkretnymi wiadomościami dla pasażerów udostępnionymi przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Po pierwsze z ewidencją „rekwizytów” zabronionych do przewozu w bagażu kabinowym, uproszczoną infografiką dotyczącą wnoszenia płynów, rozpylaczy i żelów na pokład samolotu. Przed odprawą musimy:

  • przestudiować warunki transportu, zatem część umowy pomiędzy podróżnym oraz przewoźnikiem
  • zweryfikować, czy mamy wszelkie dokumenty niezastąpione do odprawy
  • ustalić, czy nasz bagaż (podręczny, ewidencjonowany, nietypowy) spełnia warunki co do wielkości podyktowanych przez przewoźnika
  • zapisać numer telefonu linii lotniczej (bądź do call centre), który będzie potrzebny w przypadku ewentualnych pytań

Powinniśmy pamiętać, iż po dotarciu na lotnisko czekają nas dwa ważne kroki: odprawa biletowo – bagażowa oraz kontrola bezpieczeństwa. Stąd proponuje się, żeby przyjechać na lotnisko sporo przed momentem odlotu. Więc zarezerwowanie parkingu lotniskowego z przewozem na lotnisko oraz odbiorem po przylocie jest bardzo praktycznym i niezawodnym wyjściem. Dzięki niemu można zaoszczędzić faktycznie wiele bezcennego czasu. Odprawa biletowo – bagażowa zaczyna się w momencie wyznaczonym przez przewoźnika i jest oznaczona logo przewoźnika, nazwą portu finalnego, numerem rejsu oraz porą wylotu. Tylko po odebraniu karty pokładowej i oddaniu bagażu powinniśmy udać się do kontroli bezpieczeństwa. Potem mamy możliwość spokojnie oczekiwać, aż samolot będzie zupełnie przygotowany do lotu, a asystenci obsługi pasażerskiej zaproszą nas na pokład.

Typy bagażów oraz związane z nimi obostrzenia

Pierwszym rodzajem jest bagaż odnotowywany, który jest przewożony całkowicie pod opieką przewoźnika. Podstawą ewidencji jest wydanie zawieszki bagażowej, natomiast zastrzeżenia dotyczą zwłaszcza jego ciężkości (pobierane są dodatkowe opłaty za połowę lub całość ładunku oraz za tzw. „nadbagaż”). Bagaż podręczny wcale nie jest odnotowywany i przez pełny okres trwania lotu przebywa pod ochroną podróżnego. Ograniczenia w takim przypadku dotyczą ciężkości oraz gabarytów. Jeśli nasz ładunek się w nich nie mieści, zostanie przetransportowany jak ładunek ewidencjonowany. Za to ładunek niestandardowy dotyczy niepowtarzalnych rekwizytów, m in. sprzętu sportowego. Znakomitym planem jest na pewno wymierzenie naszego bagażu (jeżeli nie zaopatrzyliśmy się w profesjonalne torebki czy walizki wyprodukowane zgodnie z zasadami dostarczonymi przez ULC). Można to uczynić w mieszkaniu lub na parkingu lotniskowym, na który wypada przybyć dużo wcześniej.

Rekwizyty zabronione do transportu w bagażu podręcznym oraz rejestrowanym

W ekwipunku podręcznym w żadnym przypadku nie możemy mieć broni palnej (oraz jakiejkolwiek pozostałej broni), rekwizytów o ostrych końcach bądź krawędziach, tępych instrumentów, surowców eksplozyjnych, substancji łatwopalnych, chemicznych, toksycznych, płynów i wyrobów o identycznej gęstości. W ekwipunku notowanym nie wolno przenosić żadnych środków eksplozyjnych, substancji łatwopalnych, chemicznych oraz trujących.

Do broni palnej należą, m. in. broń bojowa oraz sportowa (pistolety maszynowe, repliki i imitacje broni palnej, zapalniczki przypominające z wyglądu broń palną, czy wiatrówki i rewolwery pneumatyczne). Nie wolno nam pod żadnym pozorem transportować siekier, łyżew, tasaków rzeźniczych, nożyczek o długości ostrza powyżej 6 cm czy urządzeń budowlanych, przykładowo stalowe łomy czy piły (należących do klasy obiektów o ostrych granicach albo brzegach). Do instrumentów tępych należą kije do krykieta, kije hokejowe, rakiety do gry w „lacrosse”, itp. Zagrożeniem dla zdrowia podróżnych oraz kadry są dodatkowo detonatory, gaz i pojemniki na gaz, lont prochowy i detonujący, zapałki o przedłużonym ładunku siarkowym (tzw. sztormówki), oraz terpentyna i inne rozcieńczalniki do farb (czyli kategoria: środki wybuchowe oraz substancje łatwopalne). Poza tym w kabinie w ogóle nie mogą znajdować się kwasy i alkalia, substancje korozyjne, ”gaz pieprzowy”, miotacze żelu i płynów obezwładniających, zakażona krew, a także żele, pasty, emulsje (m. in. syropy, dezodoranty, czy inne produkty o zbliżonej konsystencji.

Bagaż odnotowywany w ogóle nie może zawierać zwłaszcza dwóch ostatnich typów przedmiotów, zatem produktów wybuchowych oraz substancji toksycznych i chemicznych.

Jeżeli jesteś zainteresowany propozycją postoju przy lotnisku w Trójmieście, kliknij w ten odsyłacz – lotnisko Gdańsk parking

Strona używa cookies
Ok